ŚWIATOWA PREMIERA INSTALACJI MULTIMEDIALNEJ
TRAPPED ANGEL
więcej
WITAMY NA STRONIE CRACOW SINGERS

O NAS

Dowiedz się więcej o nas
Koncerty
Najbliższe koncerty zespołu Cracow Singers
Zapoznaj się z projektami i koncertami z udziałem Cracow Singers
Media
Zobacz, posłuchaj, dołącz do nas

Koncerty

Patronat honorowy: Jacek Majchrowski – Prezydent Miasta Krakowa

Organizator:

Krakowskie Biuro Festiwalowe
Fundacja Equinum

LAMENTATIONES - premiera światowa
29 marca, godz. 23:00 | Kościół Bożego Ciała | Kraków

Wykonawcy:

Marc Lewon

Muzykolog, lutnista, uznany ekspert w muzyce średniowiecznej i renesansowej. Współpracuje z czołowymi zespołami i solistami muzyki dawnej w Europie i na świece. Jest również doradcą artystycznym w kilku międzynarodowych festiwalach. Wydał wiele płyt i nagrań radiowych oraz szereg publikacji na temat wykonawstwa muzyki średniowiecznej i renesansowej. Autor rekonstrukcji Lamentationes, która zabrzmi pierwszy raz od czasów renesansu.

www.lewon.de


Dr Agnieszka Budzińska-Bennett

wokalistka, harfistka, muzykolog.

Dyplomowana pianistka, absolwentka muzykologii Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu (mgr w 1999 r.; doktorat w 2010 r.) oraz klasy śpiewu Schola Cantorum Basiliensis w Szwajcarii (Wydział Średniowiecza i Renesansu 2001 w klasie D. Vellarda i R. Levitta, MAS in Vocal Ensemble Music 2011 z E. Tubb i A. Rooleyem). Śpiewu i interpretacji ponadto uczyła się pod kierunkiem takich artystów jak E. Kirkby, A. Boothroyd (Londyn), B. Thornton, B. Bagby (Kolonia) oraz S. Haselhoff (Bazylea), w SCB studiowała również grę na harfach średniowiecznych z H. Rosenzweig. W latach 2001-04 odbyła pomagisterskie studia muzykologiczne i skandynawistyczne na uniwersytecie w Bazylei, gdzie piastowała rownież stanowisko archiwistki zbiorów mikrofilmów Instytutu Muzykologii. Jest założycielką i kierowniczką artystyczną międzynarodowego ensemble Peregrina specjalizującego się w wykonawstwie muzyki wczesnego średniowiecza, z którym nagrała już siedem wysoko ocenianych przez międzynarodową krytykę płyt: Filia praeclara (Divox 2008) uhonorowana została prestiżowym ECHO-KLASSIK 2009 w kategorii najlepszego nagrania roku a capella, a płyta Veiled Desires (Raumklang 2012) została nominowana do International Classical Music Awards 2013 oraz Fryderyka 2013 w kategorii „Najlepszy Polski Album Zagranicą”. Troska i dbałość o propagowanie repertuaru polskiego w świecie przejawiła się w produkcji Sacer Nidus z muzyką z początków państwa polskiego (Raumklang 2011) z premierowymi koncertami w Nowym Jorku oraz brukselskim Bozarze. Dwie kolejne płyty ensemble Peregrina to nagrodzona luksemburskim Supersonic Pizzicato Cantrix z muzyką szpitalniczek hiszpańskich (Raumklang 2013) oraz album Miracula z muzyką średniowieczną poświęconą postaci św. Mikołaja (Tacet 2014), zaliczony do najlepszych nagrań roku przez magazyn High Fidelity. W roku 2017 ukazały się dwa kolejne albumy ensemble Peregrina: płyta Codex 457 zawierająca najstarsze zabytki muzyczne Tyrolu dla Tiroler Landesmuseum w Innsbrucku (Musik Museum 2017) oraz pierwsza część cyklu Mare Balticum (Muzyka w średniowiecznej Danii) dla niemieckiej wytwórni Tacet. W do roku 2020 nakładem tejże wytwórni ukażą się trzy kolejne odsłony projektu Mare Balticum, prezentujące średniowieczne dziedzictwo muzyczne poszczególnych regionów Morza Bałtyckiego oraz premierowe nagranie najnowszych odkryć z rękopisów akwitańskich XII wieku dla Glossa w Hiszpanii, wieńczące projekt badawczy Schweizer Nationalfond w Schola Cantorum Basiliensis.

Agnieszka Budzińska-Bennett stale współpracuje z licznymi uznanymi zespołami muzyki dawnej (ensemble Perlaro, Dragma, Ferrara Ensemble, La Cetra, Accademia dell’Arcadia), prowadzi również gościnnie takie zespoły jak Chór Polskiego Radia, Capella Cracoviensis, Cracow Singers czy Flores Rosarum, prezentując zarówno repertuar średniowieczny jak i muzykę XVII-XVIII wieku na najważniejszych festiwalach muzyki dawnej w całej Europie, Azji oraz USA. Nagrywa regularnie dla wytwórni Raumklang, Glossa, Ramée, Divox, Tacet, L’Empreinte Digitale, Pan Classics (nagrała dotychczas 19 albumów) oraz współpracuje ze stacjami radiowymi i telewizyjnymi (m.in. WDR, Bayerischer Rundfunk, DRS2, BBC3, PR Dwójka, TVP Kultura). Od roku 2016 prowadzi 10-płytowy projekt nagraniowy „Mikołaj Gomółka – Opera Omnia” (150 psalmów do przekładów Jana Kochanowskiego), kierując Chórem Polskiego Radia.

Agnieszka Budzińska-Bennett w latach 2002-2003 wykładała muzykę liturgiczną XII wieku w Schola Cantorum Basiliensis i należała do kadry badawczej tej instytucji w latach 2011-2013. W latach 2013 – 2015 wykładała również chorał gregoriański i historię muzyki średniowiecznej w Musikhochschule Trossingen w Niemczech. Obecnie wykłada historię muzyki średniowiecznej w Schola Cantorum Basiliensis. Jej dalsza działalność pedagogiczna i akademicka obejmuje szereg wykładów gościnnych i kursów mistrzowskich muzyki średniowiecznej (UAM w Poznaniu, University of Madison-Wisconsin, Universität Würzburg, Handschriftenzentrum Biblioteki Uniwersyteckiej w Lipsku, Burg Fürsteneck, Uniwersytet w Tartu oraz Hochschule für Musik und Theater w Lipsku).

Agnieszka Budzińska-Bennett jest autorką szeregu artykułów o muzyce dawnej (publikacje UAM, UJ oraz zagraniczne) oraz ksiażki „Subtilitas w motecie ars antiqua. Tekst – kontekst – intertekst” wydanej w Poznaniu przez PTPN (2012).

www.peregrina.ch


Cracow Singers

kup bilet kup bilet

Organizator:

Krakowskie Biuro Festiwalowe

Szamotulski Ośrodek Kultury

Fundacja Equinum

LAMENTATIONES - premiera światowa
30 marca | Kościół Świętego Krzyża | Szamotuły

Wykonawcy:

Marc Lewon

Muzykolog, lutnista, uznany ekspert w muzyce średniowiecznej i renesansowej. Współpracuje z czołowymi zespołami i solistami muzyki dawnej w Europie i na świece. Jest również doradcą artystycznym w kilku międzynarodowych festiwalach. Wydał wiele płyt i nagrań radiowych oraz szereg publikacji na temat wykonawstwa muzyki średniowiecznej i renesansowej. Autor rekonstrukcji Lamentationes, która zabrzmi pierwszy raz od czasów renesansu.

www.lewon.de


Dr Agnieszka Budzińska-Bennett

wokalistka, harfistka, muzykolog.

Dyplomowana pianistka, absolwentka muzykologii Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu (mgr w 1999 r.; doktorat w 2010 r.) oraz klasy śpiewu Schola Cantorum Basiliensis w Szwajcarii (Wydział Średniowiecza i Renesansu 2001 w klasie D. Vellarda i R. Levitta, MAS in Vocal Ensemble Music 2011 z E. Tubb i A. Rooleyem). Śpiewu i interpretacji ponadto uczyła się pod kierunkiem takich artystów jak E. Kirkby, A. Boothroyd (Londyn), B. Thornton, B. Bagby (Kolonia) oraz S. Haselhoff (Bazylea), w SCB studiowała również grę na harfach średniowiecznych z H. Rosenzweig. W latach 2001-04 odbyła pomagisterskie studia muzykologiczne i skandynawistyczne na uniwersytecie w Bazylei, gdzie piastowała rownież stanowisko archiwistki zbiorów mikrofilmów Instytutu Muzykologii. Jest założycielką i kierowniczką artystyczną międzynarodowego ensemble Peregrina specjalizującego się w wykonawstwie muzyki wczesnego średniowiecza, z którym nagrała już siedem wysoko ocenianych przez międzynarodową krytykę płyt: Filia praeclara (Divox 2008) uhonorowana została prestiżowym ECHO-KLASSIK 2009 w kategorii najlepszego nagrania roku a capella, a płyta Veiled Desires (Raumklang 2012) została nominowana do International Classical Music Awards 2013 oraz Fryderyka 2013 w kategorii „Najlepszy Polski Album Zagranicą”. Troska i dbałość o propagowanie repertuaru polskiego w świecie przejawiła się w produkcji Sacer Nidus z muzyką z początków państwa polskiego (Raumklang 2011) z premierowymi koncertami w Nowym Jorku oraz brukselskim Bozarze. Dwie kolejne płyty ensemble Peregrina to nagrodzona luksemburskim Supersonic Pizzicato Cantrix z muzyką szpitalniczek hiszpańskich (Raumklang 2013) oraz album Miracula z muzyką średniowieczną poświęconą postaci św. Mikołaja (Tacet 2014), zaliczony do najlepszych nagrań roku przez magazyn High Fidelity. W roku 2017 ukazały się dwa kolejne albumy ensemble Peregrina: płyta Codex 457 zawierająca najstarsze zabytki muzyczne Tyrolu dla Tiroler Landesmuseum w Innsbrucku (Musik Museum 2017) oraz pierwsza część cyklu Mare Balticum (Muzyka w średniowiecznej Danii) dla niemieckiej wytwórni Tacet. W do roku 2020 nakładem tejże wytwórni ukażą się trzy kolejne odsłony projektu Mare Balticum, prezentujące średniowieczne dziedzictwo muzyczne poszczególnych regionów Morza Bałtyckiego oraz premierowe nagranie najnowszych odkryć z rękopisów akwitańskich XII wieku dla Glossa w Hiszpanii, wieńczące projekt badawczy Schweizer Nationalfond w Schola Cantorum Basiliensis.

Agnieszka Budzińska-Bennett stale współpracuje z licznymi uznanymi zespołami muzyki dawnej (ensemble Perlaro, Dragma, Ferrara Ensemble, La Cetra, Accademia dell’Arcadia), prowadzi również gościnnie takie zespoły jak Chór Polskiego Radia, Capella Cracoviensis, Cracow Singers czy Flores Rosarum, prezentując zarówno repertuar średniowieczny jak i muzykę XVII-XVIII wieku na najważniejszych festiwalach muzyki dawnej w całej Europie, Azji oraz USA. Nagrywa regularnie dla wytwórni Raumklang, Glossa, Ramée, Divox, Tacet, L’Empreinte Digitale, Pan Classics (nagrała dotychczas 19 albumów) oraz współpracuje ze stacjami radiowymi i telewizyjnymi (m.in. WDR, Bayerischer Rundfunk, DRS2, BBC3, PR Dwójka, TVP Kultura). Od roku 2016 prowadzi 10-płytowy projekt nagraniowy „Mikołaj Gomółka – Opera Omnia” (150 psalmów do przekładów Jana Kochanowskiego), kierując Chórem Polskiego Radia.

Agnieszka Budzińska-Bennett w latach 2002-2003 wykładała muzykę liturgiczną XII wieku w Schola Cantorum Basiliensis i należała do kadry badawczej tej instytucji w latach 2011-2013. W latach 2013 – 2015 wykładała również chorał gregoriański i historię muzyki średniowiecznej w Musikhochschule Trossingen w Niemczech. Obecnie wykłada historię muzyki średniowiecznej w Schola Cantorum Basiliensis. Jej dalsza działalność pedagogiczna i akademicka obejmuje szereg wykładów gościnnych i kursów mistrzowskich muzyki średniowiecznej (UAM w Poznaniu, University of Madison-Wisconsin, Universität Würzburg, Handschriftenzentrum Biblioteki Uniwersyteckiej w Lipsku, Burg Fürsteneck, Uniwersytet w Tartu oraz Hochschule für Musik und Theater w Lipsku).

Agnieszka Budzińska-Bennett jest autorką szeregu artykułów o muzyce dawnej (publikacje UAM, UJ oraz zagraniczne) oraz ksiażki „Subtilitas w motecie ars antiqua. Tekst – kontekst – intertekst” wydanej w Poznaniu przez PTPN (2012).

www.peregrina.ch


Cracow Singers

kup bilet kup bilet

Patronat honorowy: Jacek Majchrowski – Prezydent Miasta Krakowa

Organizator:

Zeneakademia
Fundacja Equinum

72 ANGELS - IN SPLENDORE LUCIS | węgierskie prawykonanie
21 kwietnia, godz. 19:00 | SOLTI GYÖRGY KAMARATEREM | Budapeszt

Program:

Lera Auerbach – 72 Angels. In splendore lucis

Współczesna kompozytorka światowej sławy dedykuje swoją kompozycję Cracow Singers oraz pięciu zespołom europejskim: Nederlands Kamerkoor (Holandia), Radiokoren/Berwaldhallen (Szwecja), Collegium musicale (Estonia), Chorverban Steiermark Vocalforum Graz (Austria) i Zurcher Sing Akademie and Collegium Vocale zu Franziskanern Luzern (Szwajcaria).
Cracow Singers wraz ze słynnym Rascher Soxophone Quartet wykona 72 krótkie preludia muzyczne inspirowane 72 starotestamentowymi imionami aniołów.
Różnorodność energii, znaczeń każdego z imion wyrażona zostaje różnorodnymi technikami kompozytorskimi, począwszy od archaicznych współbrzmień instrumentów oraz chóru po współczesne środki wyrazu.
Kompozycja wykonywana jest bez przerw między częściami i tworzy jedną długą, intensywną modlitwę pełną pasji i nadziei zakończoną epilogiem – częścią zatytułowaną „Amen”.
Uniwersalne dzieło eksponuje topos Anioła, który obecny jest w największych religiach świata, sama zaś postać Anioła towarzyszy całej historii ludzkości.
Światowa premiera kompozycji Lery Auerbach pn. „72 Angels”, miała miejsce 3 listopada 2016 roku w Holandii z udziałem Rascher Saxophone Quartet oraz Netherlands Chamber Choir. Wydarzenie odbiło się szerokim echem w środowisku muzycznym w Europie i na świecie z uwagi na ogromną popularność kompozytorki. Liczne recenzje nie pozostawiały wątpliwości co do wartości artystycznej 80 minutowej kompozycji.

Lera Auerbach – jest obecnie jedną z najbardziej popularnych i ekscytujących artystek. Jej śmiałe, pomysłowe i sugestywne kompozycje są wychwalane przez czołowych współczesnych muzyków, dyrygentów i choreografów oper. Wyjątkowo osobiste interpretacje standardowego repertuaru klawiatury, czynią z Lery Auerbach, ulubieńczynię publiczności na całym świecie. Kompozytorka regularnie występuje jako solistka w największych światowych salach koncertowych, a jej twórczość obejmuje opublikowanie ponad 90 dzieł operowych, baletu, muzyki symfonicznej i kameralnej. Jej twórczość ma charakter interdyscyplinarny i zawiera muzykę, literaturę i sztukę wizualną. Ta młoda rosyjska artystka, wydała trzy tomy poezji i prozy w języku rosyjskim, pisze własne libretta, a ostatnio pracowała nad serią instalacji Gesamtkunstwerk.

Wykonawcy:

Rascher Saxophone Quartet – Słynny niemiecki kwartet saksofonowy. Jest to jeden z pierwszych na świecie zespołów o takim składzie, wykonujący muzykę klasyczną i współczesną. Od momentu założenia w 1969 roku, grupa zdążyła zaskarbić sobie przychylność krytyki na całym świecie. Zespół założył pionierski saksofonista Sigurd Raschèr (1907-2001). Dzięki jego staraniom specjalnie dla zespołu swoje utwory zaczęli komponować wybitni kompozytorzy m.in. Luciano Berio, Franco Donatoni, Philip Glass, Mauricio Kagel, Iannis Xenakis, Sofia Gubaidulina czy Giya Kancheli. Twórców urzekła w kwartecie niezwykła, homogeniczna jakość dźwięku, wirtuozeria oraz dynamiczna interpretacja zarówno nowej jak i dawnej muzyki. Znany niemiecki muzykolog Ulrich Dibelius tak napisał o wykonywanych przez nich utworach Bacha: „Kiedy Raschèr Quartet gra Bacha, muzyka przybiera seraficzną aurę – jakby organy i kwartet smyczkowy spotkały się ze sobą”. Muzycy nazywani „niekoronowanymi królami saksofonów” występowali w najsłynniejszych salach koncertowych Europy, Azji i Stanów Zjednoczonych, m.in. Carnegie Hall i Lincoln Center w Nowym Jorku, Kennedy Center w Waszyngtonie, Opera Bastille w Paryżu, Royal Festival Hall w Londynie, Filharmonii Kolońskiej, Finlandia Hall w Helsinkach, Concertgebouw w Amsterdamie czy Schauspielhaus w Berlinie. RSQ ma na koncie współpracę z takimi orkiestrami jak Gewandhaus Leipzig, Staatskapelle Dresden, Bergen Philharmonic, BBC London Symphony Orchestra, SWR Baden-Baden, Orchestra ll’Accademia Nazionale di Santa Cecilia Roma, a także z Berliner Philharmoniker pod kierunkiem Sir Simona Rattle’a.

Cracow Singers

Karol Kusz – dyrygent

kup bilet kup bilet

Wydarzenia

polskie prawykonanie światowej sławy kompozytorki Lery Auerbach
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą oprawy muzycznej uroczystości zaślubin
Zespół Cracow Singers miał zaszczyt uczestniczyć w wydarzeniu otwarcia Muzeum Polaków Ratujących Żydów im. Rodziny Ulmów w Markowej w dniu 17 marca 2013
Shakespeare a cappella
Premierowe koncerty: Kraków, Mikołów, Gdańsk, Szczecin, Erywań, Krosno

album cd

Shakespeare a cappella
Dziś po 20 latach od premiery pora na nową odsłonę sonetów jako „Shakespeare a cappella”.

Stanisław Soyka

WIĘCEJ O ALBUMIE WIĘCEJ O ALBUMIE KUP ALBUM KUP ALBUM
  • Anna Woźniakowska

    Anna Woźniakowska

    Paleta barw, paleta kolorów jaką są w stanie wydobyć jest naprawdę zadziwiająca.
  • Barbara Gagnon

    Barbara Gagnon

    Dawno nie miałam tyle przyjemności ze słuchania płyt, które zmuszają do zaprzestania jakichkolwiek innych działań – nie zagłuszają myśli, ale prowokują do refleksji. To muzyka to delektowania się w skupieniu ze szklaneczką dwudziestoletniej whisky z dodatkiem dwóch kostek lodu. Bez tej ostatniej, powinny być też obowiązkowym dodatkiem do lektury – nie wyobrażam sobie lepszej zachęty do poznania Szekspira. To sztuka w najwyższej formie, zasługująca na Grammy.
  • Barbara Gagnon

    Barbara Gagnon

    Od pierwszych krystalicznych dźwięków Sonetu XLIV (Gdyby dwa mego ciała ospałe żywioły) wiadomo, że czeka nas wyjątkowa uczta. Ciężko opisać niezwykłą unię charyzmatycznego wokalu Soyki z perfekcyjnymi, ale też pełnymi żarliwości głosami chóru, o energii rzadko spotykanej w klasycznych ansamblach.
  • Piotr Metz

    Piotr Metz

    Po dwudziestu latach Stanisław Soyka zdecydował się na sentymentalny powrót do sonetów Szekspira. (...) Namówiony przez Karola Kusza nagrał nowe, lekko jazzujące wersje a cappella na 16 głosów. Co zapewne bliższe jest czasom Szekspira, kiedy najważniejszym instrumentem, którym dysponowali kompozytorzy, był ludzki głos.
  • Anna Woźniakowska

    Paleta barw, paleta kolorów jaką są w stanie wydobyć jest naprawdę zadziwiająca.
  • Barbara Gagnon

    Dawno nie miałam tyle przyjemności ze słuchania płyt, które zmuszają do zaprzestania jakichkolwiek innych działań – nie zagłuszają myśli, ale prowokują do refleksji. To muzyka to delektowania się w skupieniu ze szklaneczką dwudziestoletniej whisky z dodatkiem dwóch kostek lodu. Bez tej ostatniej, powinny być też obowiązkowym dodatkiem do lektury – nie wyobrażam sobie lepszej zachęty do poznania Szekspira. To sztuka w najwyższej formie, zasługująca na Grammy.
  • Barbara Gagnon

    Od pierwszych krystalicznych dźwięków Sonetu XLIV (Gdyby dwa mego ciała ospałe żywioły) wiadomo, że czeka nas wyjątkowa uczta. Ciężko opisać niezwykłą unię charyzmatycznego wokalu Soyki z perfekcyjnymi, ale też pełnymi żarliwości głosami chóru, o energii rzadko spotykanej w klasycznych ansamblach.
  • Piotr Metz

    Po dwudziestu latach Stanisław Soyka zdecydował się na sentymentalny powrót do sonetów Szekspira. (...) Namówiony przez Karola Kusza nagrał nowe, lekko jazzujące wersje a cappella na 16 głosów. Co zapewne bliższe jest czasom Szekspira, kiedy najważniejszym instrumentem, którym dysponowali kompozytorzy, był ludzki głos.

współpraca

KONTAKT

Telefon
+48 661 122 551, +48 665 092 378
Adres korespondencji
ul. M.B. Wysłouchów 6/49, 30-611 Kraków, POLAND
Adres siedziby
ul. Szewska 20/4, 31-009 Kraków, POLAND, (domofon nr 11)
E-mail
kontakt(at)cracowsingers.pl
www
www.cracowsingers.pl