CD_Oh drogie perły

Oh drogie perły…

Najnowsza płyta CD zespołu Cracow Singers, to premierowa prezentacja nieznanych dotąd kolęd, które zapisane zostały w cennych Kancjonałach, powstałych i przechowywanych od ponad 400 lat w Opactwie Benedyktynek w podkrakowskich Staniątkach.
Wybrane kolędy śpiewane są w zarówno po łacinie jak i w urodziwym bardzo –  języku staropolskim. Sam zapis nutowy stanowią oryginalne partytury, partytury z uzupełnieniami w obrębie np. jednego lub dwóch głosów oraz autorskie opracowania kolęd w stylu renesansowych pieśni wielogłosowych, bazujących na temacie chorałowym.

Dzieciątko się narodziło

Join us

Cracow Singers & La Risonanza

Po sukcesie koncertu pn. Komu bije dzwon, który wieńczył obchody 500-lecia dzwonu Zygmunt, projekt artystycznej współpracy Cracow Singers i La Risonanza pod dyrekcją Fabia Bonizzoniego został zaprezentowany podczas dwóch znaczących festiwali we Włoszech – w Mediolanie i Novellarze. Koncerty realizowane były w ramach konkursu „Dyplomacja Publiczna 2021”. Fundacja Equinum zorganizowała krakowsko-mediolańskie koncerty z muzyką mistrzów europejskiego renesansu i baroku podczas prestiżowych festiwali:

  • Międzynarodowy Festiwal „Estate Sforzesca” w Mediolanie.
    Koncert Cracow Singers i La Risonanza odbył się w przestrzeni Castello Sforzesco 20 lipca, o godz. 21.00.
    Szczegóły tutaj: https://www.milanocastello.it/it/content/estate-sforzesca-2021
  • Festival Entroterre, który odbywa się w ponad 30 lokalizacjach regionu Emilia Romagna. W roku 2021 przygotowanych jest 60 wydarzeń artystycznych z udziałem ponad 500 artystów z całego świata.
    Koncert Cracow Singers i La Risonanza odbył się we wczesnobarokowym Chiesa Beata Vergine del Popolo w miejscowości Novellara 22 lipca, o godz. 21.30.
    Szczegóły tutaj: https://entroterrefestival.it/progamma/la-risonanza-10/

Wykonawcy koncertów

Cracow Singers
cs

Małgorzata Panek, Lidia Sosnowska – soprany
Katarzyna Freiwald, Zuzanna Kozłowska – alty
Piotr Windak, Karol Kusz – tenory
Michał Jan Barański, Łukasz Dziuba – basy

Cracow Singers skupia śpiewaków, których wspólnym dążeniem jest realizacja projektów wysokiej próby zarówno pod względem konceptualnym jak i wykonawczym. Zespół wyróżnia konsekwentnie wypracowywana estetyka brzmienia oraz jakość interpretacji.
Zespół wykonuje różnorodny repertuar składający się z muzyki średniowiecznej czy renesansowej po utwory współczesnych twórców oraz prawykonania nowych dzieł kompozytorów polskich i zagranicznych.
Cracow Singers współpracuje wydawnictwem Hans Sikorski z Hamburga wykonując europejskie premiery najnowszych kompozycji Lery Auerbach
(72 Angels – in splendore lucis, 72 Goetia – in umbra lucis) współpracując z Raschèr Saxophone Quartet oraz Kwartetem Śląskim. Do tej pory Cracow Singers wykonywał premiery dzieł Lery Auerbach w Polsce, Austrii i na Węgrzech.
W ciągu zaledwie 6 lat działalność zespół dokonał rejestracji 4 wydawnictw płytowych: Soyka & Cracow Singers. Shakespeare a cappella, dwupłytowy album z udziałem Stanisława Soyki. SUB URSAE Under the Northern Sky z wszystkimi dziełami Wacława z Szamotuł, włączając światową premierę nagrania odnalezionej i w części zrekonstruowanej, najdłuższej kompozycji Wacława z Szamotuł – Lamentationes. Koniunkcja Panufnik – płyta zawiera 5 premier nagraniowych utworów Roxanny Panufnik oraz płyta Tabulatura Joannis de Lyublyn 1540 – Sacrum et Profanum – z utworami z Tabulatury Jana z Lublina.
Zespół jest zapraszany do udziału w zagranicznych i krajowych festiwalach, m.in. Wien Modern, Banchetto Musicale, Canterbury Festival, L’Orgue de Chaource, Zagreb Classic, Festiwal Bożonarodzeniowy w Tallinie, Festiwal ORGANy PLUS+, Festiwale Szekspirowskie (Bitola, Erywań, Gdańsk), Misteria Paschalia, Sacrum Profanum, Gorczycki Festiwal, Festiwal Górecki-Penderecki, Festiwal Muzyki Filmowej i wiele innych.
Kierownikiem artystycznym zespołu jest Karol Kusz.
Cracow Singers reprezentowany jest przez Fundację Equinum.

www.cracowsingers.pl

La Risonanza
lr

Założona przez Fabio Bonizzoniego w 1995 roku jako grupa wokalno-instrumentalna, La Risonanza jest obecnie orkiestrą kameralną grającą na instrumentach historycznych. Posiada elastyczną instrumentację w zależności od wykonywanego repertuaru i okazjonalnie współpracuje z chórami gościnnymi przy wykonaniach większych utworów. Zespół szczególnie zwraca uwagę na muzykę w stylu włoskim skomponowaną między końcem XVII
a pierwszą połową XVIII wieku.
Kariera nagraniowa La Risonanza rozpoczęła się w 1996 roku od płyty
w całości poświęconej Girolamo Frescobaldiemu. Następnie wydała płyty CD
z Missa Non sine quare Johanna Caspara Kerlla (nagrodzona „CHOC” przez Le Monde de la Musique), kantatami Barbary Strozzi i Luigiego Rossiego, koncertami organowymi Giuseppe Sammartiniego, Michela Corrette i Franza Josepha Haydna.
Od 2002 roku La Risonanza nagrywa dla hiszpańskiej wytwórni Glossa,
z którą w 2009 roku zakończyła nagranie wszystkich włoskich kantat
Haendla. Pierwsza płyta Cantate per il Cardinal Pamphili otrzymała nagrodę Stanley Sadie Handel Recording Prize 2007 – międzynarodową nagrodę za najlepsze nagranie Haendla roku. Płyty z tej serii Clori, Tirsi e Fileno oraz Apollo e Dafne również otrzymały tę samą nagrodę w 2010 i 2011 roku. Apollo
e Dafne zdobyła również prestiżową nagrodę Gramophone Award 2011.
W październiku 2016 roku La Risonanza wydała płytę Dido and Aeneas jako owoc nowej współpracy z amsterdamską wytwórnią Challenge Classics.
Grupa regularnie występuje na wszystkich głównych europejskich scenach i festiwalach, m.in. Festival of Utrecht i Muziekgebouw w Amsterdamie, Festival of Cuenca i Auditorio w Madrycie, Händel Festspiele Halle, Concertgebouw Brugge, Società del Quartetto w Mediolanie i MITO, Accademia di Santa Cecilia w Rzymie i GOG Society w Genui. La Risonanza jest orkiestrą rezydentem na festiwalu Saint Michel en Thiérache.
Od 2016 roku orkiestra organizuje swój własny sezon koncertowy w Mediolanie „La Risonanza per Milano”, w miejscach takich jak Palazzina Liberty oraz Muzeum Nauki i Techniki Leonardo Da Vinci. Obejmuje on głównie występy La Risonanza, ale zawiera także projekty z udziałem młodych muzyków i studentów, takie jak „Sul palco de La Risonanza” i „La Primavera de La Risonanza”.
La Risonanza jest wspierana we Francji przez Radę Generalną Aisne oraz Ministerstwo Kultury i Komunikacji, a we Włoszech przez Ministerstwo Dziedzictwa Kulturowego i Działalności Kulturalnej, Region Lombardii i Miasto Mediolan. Często korzysta z funduszy Fundacji Cariplo.

Fabio Bonizzoni
fb

Fabio Bonizzoni, jeden z czołowych włoskich klawesynistów i organistów swojego pokolenia, ukończył studia w zakresie organów, kompozycji organowej i klawesynu w Królewskim Konserwatorium w Hadze w klasie Tona Koopmana.
Po kilku latach grania w najważniejszych orkiestrach specjalizujących się w muzyce dawnej (Amsterdam Baroque, Le Concert des Nations, Europa Galante), od 2004 roku poświęca się wyłącznie swojej działalności jako solista i dyrektor, w szczególności własnej orkiestry La Risonanza.
Ponadto jest profesorem klawesynu w Królewskim Konserwatorium w Hadze (Holandia) oraz we Włoszech w Konserwatorium Novara; jest założycielem i prezesem Associazione Hendel, stowarzyszenia zajmującego się propagowaniem muzyki Haendla we Włoszech.
Jako solista od wielu lat nagrywa dla hiszpańskiej wytwórni Glossa. Jego dyskografia obejmuje dzieła Claudio Merulo, Giovanniego Salvatore, Giovanniego Picchi, Francesco Geminianiego, Bernardo Storace, Domenico Scarlattiego i Johanna Sebastiana Bacha (Wariacje Goldbergowskie i Kunst der Fuge). Jego ostatnie solowe wydawnictwo poświęcone jest dwóm zbiorom toccat Girolamo Frescobaldiego.
W 2010 roku zrealizował z La Risonanza projekt nagrania wszystkich włoskich kantat z instrumentami G.F. Haendla: projekt ten został określony przez magazyn Gramophone jako najważniejszy w tej dekadzie, a 3 z 7 płyt CD zostały nagrodzone prestiżową Nagrodą Handel Stanley Sadie. Ostatnia płyta z tej serii, Apollo e Dafne, zdobyła nagrodę Gramophone Award w 2011 roku.
Od 2016 roku wraz z La Risonanza nagrywa dla Challenge Classics: do tej pory ukazały się Dydona i Eneasz Purcella oraz dwa tomy koncertów klawesynowych Bacha. Nadchodzące wydawnictwo będzie poświęcone sonatom skrzypcowym i klawesynowym Bacha wykonywanym z Ryo Terakado.
Występuje również jako dyrygent gościnny: ostatnio był zapraszany przez Capella Cracoviensis i Wrocławską Orkiestrę Barokową w Polsce, Holland Bach Society w Holandii oraz Orchestra Barroca de Sevilla. Ponadto dyrygował orkiestrą Teatro alla Scala w Mediolanie oraz Orchestre Philarmonique de Montecarlo.
Od 2014 roku jest dyrektorem artystycznym Note Etiche, festiwalu skupiającego się na powiązaniach muzyki, etyki i finansów. Od 2016 wraz ze swoją oriestrą La Risonanza jest artystycznym rezydentem w Palazzina Liberty w rodzinnym Mediolanie.

Koncert online

Muzeum Nauki i Techniki im. Leonarda da Vinci w Mediolanie

Koncert LIVE

Entroterre Festival - Chiesa del Popolo, Novellara

Próba i warsztaty interpretacji online

Kraków

Dźwięk Dzwonu Zygmunt w roku jubileuszu 500-lecia pierwszego uderzenia

Wywiad red. Roberta Konatowicza z Katarzyną Freiwald na antenie Radia Kraków w dniu 17.07.2021

Wywiad red. Katarzyny Hnat z Katarzyną Freiwald i Karolem Kuszem na antenie Radia Pogoda.

dr Alessandro Ajres

Muzyka mistrzów Renesansu i polskiego Baroku grana przez współczesnych polskich i włoskich muzyków.

Pobierz plik PDF

[just_icon icon=”Defaults-file-pdf-o” icon_size=”64″ icon_color=”#dd3333″ icon_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.cracowsingers.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2FTEKST_NA_KONCERT.pdf|title:wyk%C5%82ad|target:_blank”]

Zadanie publiczne finansowane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w konkursie „Dyplomacja publiczna 2021”

Projekt realizowany przy współpracy Konsulatu Generalnego RP w Mediolanie.

Koncerty odbywają się pod patronatem honorowym Instytutu Polskiego w Rzymie.

Organizator:
Fundacja Equinum

Partnerzy:
Adam Mickiewicz Institute
Ministero della Cultura
Assoziacione Hendel
Comune di Milano
Comune di Novellara

msz
Przejdź do treści